W marketingu internetowym ważną kwestią jest analizowanie tego, jak wygląda ruch użytkowników na stronie www. Do takich celów przydaje się wówczas Google Analytics.
„Analytics” to narzędzie Googla do analityki stron internetowych, które weryfikuje takie parametry jak: liczba użytkowników korzystających z witryny, liczba wizyt na stronie, czas na nich spędzony, jakie podstrony są najchętniej odwiedzane czy też w jaki sposób osoby trafiają na stronę. To bardzo istotne parametry, ponieważ strona internetowa to jedna z wizytówek firmy i to najczęściej w przypadku branży e-commerce analiza zachowań użytkowników pozwoli na prowadzenie efektywnych działań marketingowych. Dzięki niemu zbadamy kim są (płeć, czasami i wykonywany zawód), skąd pochodzą i w jakim wieku są osoby trafiające na stronę. Weryfikuje on także to, czego szukają i czy to znaleźli/kupili. Bardzo dużą zaletą Google Analytics jest również to, iż zlicza on nowe osoby, które wcześniej nie odwiedzały witryny, a także to, ile z nich dokonało konwersji, czyli pożądanego dla reklamodawcy zachowania (zapisanie się na newsletter, ściągnięcie pdf, zakup oferty itp.).
Osoby zajmujące się marketingiem on-line muszą systematycznie dokonywać takich weryfikacji. Raporty z GA są bardzo potrzebne do dokonywania zmian mających zwiększać efektywność funkcjonowania w branży. Może to być zmiana treści na stronie, ich uatrakcyjnianie bądź wzbogacenie oferty o nowe produkty.
Jeśli więc firmie zależy na zwiększeniu zysków ze swej działalności, powinny pomyśleć o zainstalowaniu kampanie w Google Analytics.