Podróż Richarda Bransona w kosmos nie była zgodna z planem

rakieta kosmiczna
Pojawiły się nowe niepokojące szczegóły dotyczące historycznego lotu Virgin Galactic, który wysłał miliardera Richarda Bransona na skraj wszechświata.

Nowojorski reporter Nicholas Schmidle napisał wściekły artykuł na temat startu z 11 lipca, który wysłał miliardera Richarda Bransona w kosmos.

Zgodnie z planem, statek kosmiczny VSS Unity skręca z kursu w drodze w górę, więc nie wydaje się latać. Oprócz latania w nieprzewidzianej przestrzeni powietrznej statek kosmiczny nie osiągnął zamierzonej orbity, stwarzając niebezpieczne ryzyko lądowania i lądowania. Piloci Virgin Galactic, Dave McKay i Mike Masucci, zdali sobie sprawę z problemu, gdy niektóre czujniki ostrzegawcze oświetlały ich deski rozdzielcze.

statek kosmiczny

Schmidle twierdzi, że jego informacje pochodziły od anonimowej osoby z „uruchomionego programu”. Pomimo incydentu
VSS Unity wzniósł się na wysokość 86 kilometrów, z Bransonem i trzema innymi pasażerami na pokładzie. Pilot wylądował następnie swoją stacją kosmiczną w Nowym Meksyku w USA, ale incydent podnosi teraz ważne kwestie dotyczące bezpieczeństwa produktów kosmicznych Virgin Galactic, które kosztują 50 000 USD za siedzenie …

Wątpliwa kultura bezpieczeństwa w firmie założonej przez Richarda Bransona. Według źródeł Schmidle’a, gdy statek kosmiczny przeleciał nad pustynią w Nowym Meksyku 20 mil dalej, żółta latarnia została zapalona około minuty po rozpoczęciu lotu VSS Unity. Żółte światło „ostrzega pilota, że ​​jego tor lotu jest zbyt niski, a dziób nie jest wystarczająco pionowy” – napisał Schmidle. „Jeśli tego nie naprawią, ryzykują po drodze niebezpieczne lądowanie awaryjne na pustyni”.

I po minucie silnik się uruchamia, lampka ostrzegawcza zmienia kolor na czerwony. Czerwone światło to „ostrzeżenie o przesuwającym się stożku”, które Schmiddle opisuje jako „wielką sprawę”. Podobnie jak emerytowany statek kosmiczny, statek kosmiczny Virgin Galactic miał polecieć na Ziemię i wylądować na wodzie (chociaż, w przeciwieństwie do statku kosmicznego, statek kosmiczny został zestrzelony przez statek-matkę na wysokości 50 000 stóp, w tym przypadku White Knight Two).

Podczas wznoszenia się 11 lipca, VSS Unity nie leciał wystarczająco szybko, aby uzyskać energię potrzebną do osiągnięcia celu. Na spotkaniu próbnym w 2015 roku New Yorker powiedział, że czerwone światła „przestraszą cię”. Samolot leciał pod złym kątem. Oznaczało to również, że samolot znajdował się poza stożkiem, a tym samym poza przestrzenią powietrzną upoważnioną przez Federalną Administrację Lotnictwa do swojej misji. To nie jest dobre, ponieważ statek mógł wejść na kurs innego samolotu. Według Schmiddle’a Virgin Galactic nie powiadomiła od razu FAA o swojej lekkomyślności, ale władze w końcu odkryły, co się stało. Statek spędził prawie dwie minuty poza przestrzenią powietrzną, gdzie wymagany był VSS Unity, a FAA poinformowała, że ​​obecnie trwa śledztwo. Niektóre źródła Virgin Galactic powiedziały Schmiddle’owi, że „najbezpieczniejszym sposobem reagowania na ostrzeżenia jest zatrzymanie się”, ale rzecznik firmy „zaprzecza temu twierdzeniu”.

Aby się wycofać, pilot musi wyłączyć silnik i wrócić na Ziemię przed przybyciem w kosmos. Jeśli tak, Branson nie jest pierwszym milionerem, który poleciał w kosmos. (Oczekiwano, że Jeff Bezos z Blue Origin zrobi to samo jeszcze w tym miesiącu.) „Bezpieczeństwo naszej załogi i pasażerów jest najwyższym priorytetem Virgin Galactic” – powiedział Virgin Galactic w oświadczeniu. „Całe nasze podejście do lotów kosmicznych opiera się na naszym fundamentalnym zaangażowaniu w bezpieczeństwo na wszystkich poziomach, w tym nasz system lotów kosmicznych, nasze programy testów w locie i nasze rygorystyczne procesy szkolenia pilotów”.

Dodaj komentarz